Segítünk megerősíteni az immunrendszered!

Segítünk megerősíteni az immunrendszered!

A rendszeres testmozgás az egyik legfontosabb teendő, hogy megerősítsük immunrendszerünket, ám vannak időszakok, amikor egy kis extra segítségre van szükség.

 

Nézzük, mik a legjobb immunrendszererősítő gyógynövények és egyéb táplálékkiegészítők.

 

Bodza

 

A bodzát az orrfolyás és torokfájás tüneteinek kezelésére használják leggyakrabban. Csökkenti a lázat, izomfájdalmakat és az influenza egyéb tüneteit is. Egyes kutatások szerint az influenza lefutását akár 3 nappal is megrövidíti. Azt is kimutatták, hogy a bodzafajták elősegítik a vírusok pusztulását és immunrendszer-erősítő hatásuk is van.

 

Probiotikumok

 

A probiotikumok- vagyis a jótékony baktériumok - segítik a bélflóra egyensúlyát megtartani, de kevésbé ismert lehetséges előnyei közé tartoznak az immunszabályozás és az allergiák csökkentése is. Az immunrendszer optimális működésének egyik fontos feltétele az egészséges bélflóra, amely ha valamilyen okból kifolyólag károsodik, a legyengült szervezet aligha tudja felvenni a harcot a kórokozókkal.

 

Spirulina

 

Ez a szokatlan kinézetű, zöldes alga gyakran felbukkan az egészséges hatásukról ismert különböző porokban. A spirulina számos jótékony hatása ismert, többek között koleszterincsökkentő, vérnyomáscsökkentő, de enyhíti az allergiás tüneteket is, normalizálja a bélflórát és immunerősítő tulajdonsággal is rendelkezik.

 

Tinospora Cordifolia – Guduchi

 

A Guduchi gyógynövény számos egészségre pozitív tulajdonsággal rendelkezik, a vércukorszint szabályozásától kezdve egészen az immunrendszer erősítéséig. Vitalizál, erősíti és regenerálja a testet, de segít a stressz és az alvásproblémák kezelésében is.

 

Fokhagyma

 

Számos tanulmány kimutatta, hogy a fokhagyma antivirális, gyulladáscsökkentő és immunrendszererősítő hatással rendelkezik. A fokhagymagerezdek feldarabolásánál az allicin nevű vegyület szabadul fel, mely a fokhagyma vírus- és baktériumölő összetevője. Miután feldaraboltuk a fokhagymát, hagyjuk 15 percig állni, hogy kellő mennyiségű allicin keletkezzen, ezáltal megnöveljük a fokhagyma egészségvédő hatását.

 

C-vitamin

 

Számos tanulmány bizonyítja, hogy a C-vitamin hozzájárul az immunrendszered erősítéséhez, ám túlzott adagolása nem fokozza a szervezeted felépülést. A C-vitamin egyértelműen fontos a megfelelően működő immunrendszerhez, és ha szervezeted nem kap eleget belőle, akár az egészséged is veszélybe kerülhet. Éppen ezért elengedhetetlen az olyan magas C-vitamin tartalmú zöldségek és gyümölcsök fogyasztása, mint például a paprika, narancs és bogyós gyümölcsök.

 

Cink

 

Az optimális immunrendszer működéséhez cinkre is szükség van. Egyes tanulmányok szerint a megfázás időtartamának csökkentéséhez is hozzájárul. Egy 2016-ban közzétett kutatás szerint a cinktablettát szedő alanyok csaknem 3 nap alatt kigyógyultak a megfázásból, szemben a placebót szedő személyek 7 napig tartó küzdelmével.

Hírlevél

Sikeres feliratkozás!
Keress minket!
Facebook YouTube