5 fűszer, amely segít a zsír lebontásában

5 fűszer, amely segít a zsír lebontásában

Éppen nekiállnál a diétának? Pörgesd fel az anyagcserédet ezzel az 5 fűszerrel!

 

Egy fantasztikus ötös

 

Az anyagcsere lendületben tartásának legbiztosabb módszere a rendszeres testedzés és a megfelelő táplálkozás. De akad néhány olyan fűszer, amely egyrészt feldobja a néha kissé egyhangúnak tűnő diétás menünek, ráadásul az anyagcserédet is a megfelelő irányba lendíti. Csodák természetesen nincsenek és az ész nélküli ízesítés sem megoldás, de akad néhány olyan fűszer, amely bizonyítottan támogatja a zsírfeleslegtől való szabadulást, ráadásul egyéb jótékony hatással egybekötve. A következő öt fűszerrel nem csak az ételeidet, de a testedet is tökéletesítheted!

 

CAYENNE BORS

A cayenne bors kapszaicintartalmának köszönhetően magasabb sebességbe kapcsolja az anyagcserédet – ezt a hatóanyagot biztos ismered, a szádba vagy a bőrödre kerülve csípő-égető érzést kelt. A kapszaicin thermogén hatása már széles körben ismert, ez nyugalmi állapotban is gyorsabb anyagcserét és magasabb elégetett kalóriamennyiséget jelent. A kutatások szerint a thermogenezis révén a kapszaicin akár 5%-al gyorsabb anyagcserét is jelenthet még akár órákkal az elfogyasztását követően is, illetve az eredmények alapján akár 16%-al is fokozódhat a testzsír oxidációja, ugyanis hozzájárul a zsíranyagcsere aktívabbá tételéhez is.

 

Tipp: A cayenne bors húsok vagy a halfélék ízesítéséhez is kiváló választás, illetve pirított magokkal kombinálva a fehérjedús ételeid ízélményét is fokozhatod. Kevésbé ismert, de magas kakaótartalmú feketecsokoládéval kombinálva kimondottan jó hatást gyakorol a szerelmi életedre is.

 

GYÖMBÉR

A gyömbér egy rendkívül sokrétűen felhasználható fűszer- és gyógynövény, bár a legtöbben már inkább a feldolgozott formájával találkoznak. Találkozhatunk vele porítva, olajként, teaként, fűszerkeverékek részeként, kapszulázva és egyéb formában is. Csípős ízű és többnyire az emésztési nehézségek enyhítésére használják. Magas antioxidánstartalma miatt egy igazi kincsesbánya. Anyagcseregyorsító hatása a gingerol nevű aktív összetevőjéből ered, mely a chili paprika csípősségét adó kapszaicinhez hasonlít. Egy túlsúlyos emberekkel végzett kutatás során gyömbérrel is kísérleteztek, és fokozott thermogenezist tapasztaltak – azaz a testük hőtermelése némiképpen megemelkedett, és ezáltal extra kalóriákat égettek el. Állatkísérletek is bizonyították, hogy a rendszeresen az étrendbe csempészett gyömbér jelentősen fokozza az anyagcserét, továbbá támogatja a zsíranyagcserét – egyben az elraktározott zsír felszabadítását és energiaként történő felhasználását.

 

Tipp: A friss gyömbért forrázd le vagy egyszerűen szórj gyömbérport egy pohár forró vízbe – ezzel igazán felpörgetheted az anyagcserédet. A sült ételeidre is reszelhetsz friss gyömbért, illetve a mártásoknak is adhatsz igazán pikáns ízt némi hozzáadott gyömbérporral.

 

KURKUMA

A kurkuma a gyömbér rokona és az indiai konyhából ismerős curry egyik legfőbb összetevője. Fő hatóanyagának, a kurkuminnak köszönhetően erős gyulladásgátló és antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik, ezáltal segíthet megelőzni és leküzdeni a szívproblémákat, a rákot, a depressziót és a korral járó neurodegeneratív betegségeket. Egyelőre csupán állatkísérletekkel bizonyították a hatásosságát, de bizakodóak lehetünk az anyagcserét fokozó és a zsírvesztést támogató hatásával kapcsolatban. Rendszeres fogyasztása ajánlott a felhalmozódott testzsír csökkentéséhez, mivel kordában tartja az inzulincsúcsokat és az éhségért felelős leptin hormon szintjét – leginkább ez a két tényező képes befolyásolni a zsírraktárak gyarapodását.

 

Tipp: Kiváló választás levesek ízesítéséhez, de pikánssá teheti a köretként fogyasztott rizst vagy akár a rántottádat is! Pirított zöldségeknek is fantasztikus ízt biztosít, kalóriában szegény, sűrű és laktató smoothie turmixodba keverve pedig igazi „zsírégető étkezéshelyettesítő csodakoktélt” hozhatsz össze vele.

 

FAHÉJ

A fahéj nem csupán az édességek összetevőjeként használható. A II-es típusú cukorbetegségnél csökkenti a vércukor, a trigliceridek, a „rossz” és a teljes koleszterin szintjét, illetve a vérnyomást is. Ez a tulajdonsága abból ered, hogy képes az inzulin hatásmechanizmusát utánozni, tehát a glukózt a sejtekbe továbbítani. Ez magyarázza a fahéj anyagcserénkre gyakorolt hatását is – ha a testünk hatékonyabban képes feldolgozni a cukrot, akkor azt a szervezet kisebb arányban fogja zsírként elraktározni.

 

Tipp: A fahéjt igen sokoldalúan használhatod fel – tehetsz rá belőle pattogatott kukoricára, de izgalmassá teszi egy almaszelet, vagy egy csésze görögjoghurt ízét is. Ha némi cayenne borssal kevered el, akkor ezzel a bátrabb, pikánsabb keverékkel még tovább pörgetheted az anyagcserédet.

 

KÖMÉNY

A kömény az egész világon rendkívül elterjedt fűszernövény, de sokan ódzkodnak tőle erőteljes, karakteres íze miatt. Az anyagcserét fokozó hatását még nem vizsgálták igazán széles körben, de egy kutatás során a résztvevőknél a testsúly, a testtömegindex (BMI), derékbőség és a testzsírszázalék is jelentősen csökkent. Hogy ennek mi az oka? A kömény fitoszterolokat tartalmaz, melyek olyan növényi összetevők, amik gátolják a koleszterin felszívódását a szervezetben. A kutatók szerint az is hozzájárult a testsúlycsökkenéshez, hogy a kömény időlegesen fokozta az anyagcserét – hasonlóan a csípős fűszerek hatásához.

 

Tipp: Porított köményt használhatsz sokféle fűszerkeverékben, melyekkel ízesítheted a leveseket, húsokat, de nagyszerű ízt ad az indiai ételeknek vagy akár egy csípős chilis babnak is.

 

Ezeknek a fűszereknek a jótékony hatását a Forpro termékek megalkotásánál is figyelembe vettük. Ezért sikerült olyan esszenciát kialakítanunk, amellyel te is elérheted céljaidat.

Hírlevél

Sikeres feliratkozás!
Keress minket!
Facebook YouTube