közösség

A Forpro közösségbe sokan beletartozunk: diétázók, speciális étrendet követők, kismamák élsportolók, az egészséges étkezés hívei… Sokfélék vagyunk, de a közös cél összeköt bennünket: tudatosan élni, egészségesen táplálkozni és elérni kitűzött céljainkat.

Legfrissebb cikkeink

Fogyókúra helyett inkább életmódváltáson gondolkodjunk!
Csak kapkodjuk a fejünket, hogy milyen sok, egymástól merőben eltérő diétával és módszerrel van tele a világháló, úgy érezzük, már-már elveszünk a fogyókúrák tengerében. Hogy melyik módszer lehet számunkra a leghatásosabb, arról Lakosné Kölb Noémi dietetikust kérdeztük. A szakember szerint, ha fogyni szeretnénk, fogyókúrák helyett sokkal inkább életmódváltásban érdemes gondolkodnunk.
Legnagyobb ellenségünk: a cukor
Hogy egy adott élelmiszer milyen gyorsan és mennyire tartósan emeli meg a vércukorszintünket, azt a glikémiás indexük (GI) 1 és 100 közötti értéke mutatja meg. Az egészéges táplálkozáshoz a napi teljes energiabevitelünk minimum negyvenöt százalékát ajánlott szénhidrátokból fedeznünk, aminek beviteléhez lehetőség szerint válasszunk teljes kiőrlésű gabonából készült ételeket, különböző magvakat, sok zöldséget és gyümölcsöt. „A cukor egyik jó alternatívája lehet az eritrit nevű cukoralkohol is és a sztívia, melyek semmilyen formában nem szívódnak fel a szervezetünkben” – mondja Lakosné Kölb Noémi dietetikus.
Egészségesen akarsz élni? Állj ellen az édes és sós csábításoknak!
Mit kell tudnunk a különböző adalékanyagokat rejtő E-számokról, melyek a szervezetünk számára legegészségtelenebb ételek, és milyen alternatívát kínál helyettük dietetikus szakértőnk, Lakosné Kölb Noémi?
Hasznos a nyers étel, de csak módjával!
Napi öt adag gyümölcs és zöldég elfogyasztása ajánlott mindenkinek, amiből két adagnak mindenféleképpen nyersnek kell lenni. A nyers zöldégekben és gyümölcsökben több a vitamin és magasabb a rosttartalmuk, de számos értékes vitamin és antioxidáns csak hőhatás mellett tudja kifejteni jótékony hatását – mondja Lakosné Kölb Noémi dietetikus.
A reggeli fokozza szellemi és fizikai teljesítőképességünket is
Nem véletlenül emelik ki a szakemberek a nap első étkezésének fontosságát, valóban nagy hangsúlyt kell fektetni arra, hogy kiadósabb reggelivel jól kezdődjön a napunk. Legyen szó egy tál müzliről, teljes kiőrlésű szendvicsről, zabkásáról vagy pár szem teljes kiőrlésű kekszről, valamilyen formában mindenképpen fontos, hogy reggelink szerves részét képezze napi rutinunknak – tanácsolja Lakosné Kölb Noémi dietetikus.
Spartanosoknak cukor nélkül is édes az élet
Az egészséges életmód megvalósítása kapcsán leginkább csak beszélünk a változtatás igényéről. Mi olyan csoportokat szeretnénk bemutatni az országban, amelyek tagjai nemcsak felismerték az egészséges táplálkozás fontosságát és a közösségi sportolás örömét, hanem időt és energiát nem sajnálva rendszeresen tesznek is azért, hogy növekedjen az egészségben eltöltött éveik száma. Ezúttal a Spartan Training Group Salgótarján lelkes csapatával ismerkedhettek meg.
5 fűszer, amely segít a zsír lebontásában
Éppen nekiállnál a diétának? Pörgesd fel az anyagcserédet ezzel az 5 fűszerrel!
Alvás és táplálkozás? Van összefüggés!
Sokan nem is gondolnák, de ha a normál alvási ciklust étkezéssel zavarjuk meg, egy sor kellemetlen következménnyel kell számolnunk.
Felejtsd el a cukrot!
Ismerd meg az alternatívákat, így rengeteg cukortól szabadulhatsz meg!
Fogyás tésztával. De mégis hogyan?
Szerinted létezik olyan tésztaféle, ami laktató és abszolút belefér a szálkásító étrendbe? A válasz igen!
Mutass utat az embereknek!
Jóllakott vagyok – ha te is régen mondtad ezt ki, akkor valószínűleg egy diéta közepén tarthatsz. Irigykedve nézed a barátokat és a családtagjaidat, akik nap mint nap finomabbnál finomabb falatokat vesznek magukhoz reggel, délben és este. Kihívást jelent minden egyes ünnep, amikor vissza kell utasítanod a süteményt, a tortát. Senki nem érti, hogy miért kínzod magad, furcsán néznek rád.
Segítünk megerősíteni az immunrendszered!
A rendszeres testmozgás az egyik legfontosabb teendő, hogy megerősítsük immunrendszerünket, ám vannak időszakok, amikor egy kis extra segítségre van szükség.
Tévhitek a táplálkozásról
Sokan mindent elhisznek, amit a hatékony diétáról és az ételekről olvasnak. Sajnos azonban az interneten keringő híreknek nagy része egészen egyszerűen nem igaz. Itt az ideje tisztán látni ezekben a kérdésekben is, ezért összeszedtük a leggyakrabban felmerülő tévhiteket és utánajártunk az igazságnak!
Tudd meg az igazságot az édesítőszerekről!
Ebben a cikkben összeszedtük azokat az információkat, amelyeket mindenképpen tudnod kell a cukrokról és a különféle ízesítőszerekről.

Szeretnél más
témában
is olvasni?

Ez esetben nincs más dolgod,
mint elküldeni nekünk, milyen téma érdekel.
Köszönjük a visszajelzést!

Hírlevél

Sikeres feliratkozás!
Keress minket!
Facebook YouTube