Szabadtéri futás vagy futópad – Melyik illik hozzám?

Szabadtéri futás vagy futópad – Melyik illik hozzám?

Belevágni a futásba egy meghatározó és egyben kicsit rémisztő pillanat.

 

Milyen távval kezd, hogyan melegíts be, milyen cipőt vegyél – a kérdések sora szinte végtelen. És persze a legfontosabb: tulajdonképpen hol fuss?

Rajtad múlik, hogy a szabadban vagy a teremben, futópadon futást részesíted előnyben. Természetesen mindkét verziónak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Most ezeket fogjuk megvizsgálni, hogy kezdőként könnyebben vághass bele az edzésbe!

A szabadban futásban nem tudod szabályozni a környezeted: a felületek folyamatosan változnak, a terep, az emelkedők kiszámíthatatlanok, kerülgetned kell a tereptárgyakat és a többi futót. Ettől persze nehezebb is lesz, ami azt jelenti, hogy több oxigént használsz fel, mint hogyha ugyanilyen sebességgel a futópadon edzenél. Ráadásul az edzőtermi környezettel szemben mindezt ingyen megteheted!

A futópad a kinti futáshoz képest nagyságrendekkel jobb az ízületeidnek. Nem kemény, hanem puha felületen futsz, ráadásul minden egyes lépésedet segíti, amelynek nagyobb sebességű edzés során láthatod előnyét.

Ha a zsírégetés az elsődleges szempont, akkor előnyösebb a futópadot választani, hiszen itt a saját céljaidnak megfelelően állíthatod be a dőlésszöget és a sebességet. Így egységnyi idő alatt több kalóriát égethetsz el, mint a sima futásnál.

Az elégetett kalóriamennyiség elsősorban edzésed intenzitásától függ, illetve attól, mennyi oxigént használsz el közben. Szabadtéri futásnál ezt a széljárás és az egyéb időjárási körülmények is befolyásolhatják.

Ha igazán hatásos edzésrutint szeretnél kialakítani, javasoljuk, hogy a kültéri, illetve futópados edzéseket váltogatva végezd. Így a tested egyikhez sem tud igazán hozzászokni, ennek köszönhetően pedig minden egyes futás egy újabb kihívást jelenthet.

Hírlevél

Sikeres feliratkozás!
Keress minket!
Facebook YouTube